Tuesday, July 19, 2011

Bye Politik.

Aku nak stop dah bagi opinion pasal politik ni sebab pengetahuan aku cetek lagi. Tak layak lagi nak cakap. Tunggu aku tua sikit la. Sekarang baru "16" tahun. Long way to go. Hahaha. Walaupun aku tak nak bagi opinion dah, aku tetap nak join berjuang untuk pemimpin yang adil & jujur, demokrasi yang telus, penjawat awam bebas dari rasuah, media yang tak bias (ala mestilah biaskan..cari makan. Kalau jujur kena buang.. so ni susah sikit) & negara yang environmental friendly (bonus). Aku rakyat biasa tak cukup ilmu untuk berkata-kata. Apa aku buat kadang-kadang salah tapi aku nak belajar dari kesilapan. Sekarang ni banyak aku kena belajar sebelum bagi opinion. Macam tak cukup je baca Malaysiakini etc & buka page facebook. Aku tak suka baca buku. Haha.

Nasihat kepada pemimpinku dari rakyatmu yang ayu lagi cantik berbudi bahasa.. phuuuu, 

Janganlah membuat sesuatu perkara sesuka hati seperti benda yang salah & sangat obvious salahnya itu. Kalau nak tegakkan benang yang tak berapa basah pun, janganlah melenting dan cakap saja. Tegakkan benang tu dengan bukti yang sahih. Jangan asyik menyalahkan orang lain untuk selamatkan diri. Jangan naikkan isu kaum supaya kami membenci sesama kami. Kami sekarang tahu berfikir, mana salah mana betul, kami sudah tau menilai walaupun penilaian kami berbeza-beza. Akhir sekali, janganlah melakukan sesuatu benda yang menampakkan kamu tidak bijak kerana itu akan menyebabkan kami tidak percaya lagi. 


Kita jumpa di PRU13! Kawan-kawan jangan lupa mengundi!

No comments: