Tuesday, June 21, 2011

Kelas LLB Baru 2011

Epilog: Sebelum aku teruskan cerita pasal kelas baru ni, aku nak minta maaf kat muka-muka yang termasuk dalam ni. Sorry takde gambar lain lagi yang takde muka. Kalau taknak, bagitau je..nanti aku crop.haha

Dah habis LLB ni baru aku sedar aku tertinggal satu benda penting yang agak bermakna jugaklah. Kami batch pertama yang dapat rasa perabot baru yang superb (yang aku dah terjahanamkan beberapa). Ni tak masuk kelas A la. Kelas A special..tukar perabot tahun 2010. Perabot kelas lain sampai 2011.

Kelas A ada tv & dikelilingi tingkap kaca.

Walaupun aku kata perabot sampai 2011, kelas kitorang tak siap lagi (antara kelas yang renovation lambat siap). Jadi, oleh kerana kelas tak siap lagi, kitorang kena duduk kat kelas cempaka sementara. Dekat 2 bulan jugaklah. Kelas ni memang kecik. Sebelum masuk & duduk, kitorang kena fikir 10 kali dulu,sebab kalau nak keluar memang susah. Serius susah! Seorang nak keluar, separuh kelas tu kena bangun bagi laluan.



Belum lagi masuk kes printer jatuh. Masa kena buat assignment macam sarang spiderman, wayar sana sini. Kalau tak hati-hati, kalau bukan kitorang yang nak jatuh, printer yang jatuh.

Tapi sebenarnya best jugak kelas kat cempaka. Jauh dari lecturer semua..boleh melalak,jerit suka hati, kalau nak ponteng kelas pun senang (tiba-tiba teringat kejadian ponteng jumpa CJ. Sembunyi bukan main, tutup lampu, kunci kelas sebab konon Mr Yunus spot check. Dah penat cuak, rupanya dia dah selamat kat cempaka. haih. Salah akulah. Aku yang bagitau haha)

Lagi satu kelas cempaka ni dekat dengan cafe, senang nak makan. Kena cepatlah kalau tak nasi habis. Bila nasi habis, waffle pagi petang. Lepas tu boleh buat persembahan jalanan jugak, takde orang nak kisah. Selain tu, kalau boring boleh kacau orang turun naik tangga. Kalau boring lagi, boleh kritik fesyen orang turun naik tangga tu (hahaha padahal semua takde fesyen pun, akulah paling).

Semakkan. Inilah rupa kelas yang sempit. Tapi kami tetap happy.
Meja lecturer pun tak nampak dah. Lorong-lorong kat sini seorang je muat.

Bulan mac, masa yang dinanti-nantikan dah tiba, kami masuk kelas baru. YEEHAW! Semua dalam plastik, semua bau kedai. semua baru-baru belaka. Tapi tak sampai sehari aku duduk, tet (tak boleh bagitau nanti ada orang claim). Paling aku suka kelas ni kerusi dia. Boleh pusing-pusing, boleh dijadikan transportation kalau malas jalan & boleh jadi kerusi baring (oh ini aku ingat, aku nak tidur, kalau nak buat posisi baring, kena adjust kerusi tu..kalau nak adjust kena sandar sekuat hati..tapi hari tu tak berjaya, aku sandar lalu jatuh. herm)

Ok paling aku tak suka pulak. LACI MEJA!!! Laci meja ni flexible, boleh letak mana suka. Kaki aku pun flexible, jadi asyik berlanggar je. Lagi-lagi laci Lord Denning. Last day aku kat firm tengah kemas-kemas pun aku langgar lagi & kali ni sampai berdarah. Macam tu sekali permusuhan aku dengan laci. Dia nak bagi tinggal kenangan.

Kelas baru. Cantik je awal-awal.
Suasana waktu malam (Firmates stay back buat keje FH? tak ingat)

Interview FH punya pasal.

Kemunculan istimewa,

kelas lama kami masa semester 1. Meja bulat & senang nak tidur atau meniru masa test.



Sampai sini je cerita kelas baru. tapi aku percaya semester depan lagi baru sebab ada sistem baru kat pintu. Kalau nak masuk kena swipe kad. haha

OK bye!

5 comments:

Anonymous said...

meck! knp lwt sgt crite psl klas? haha. meja bulat best! blh tiru kn?

jihad said...

Aku windu LLB..... :(

Meck said...

anony: baru ingat hahaha

jihad: iya. kau mau habis chambering sudah. nnt lawat tuan lee

HAFIZAL said...

baru lah smgt nak belajar...tak payah nak pikir kuar g asik2 ke toilet

yuyu aziz said...

LLB is not hell but HEAVEN.

when we're out of it then only we realise it.

meck thanks nice post!

:)